الیناالینا، تا این لحظه: 15 سال و 5 ماه و 11 روز سن داره

الینا فرشته کوچک خوشبختی

نصایح مادرانه

1392/8/20 1:35
نویسنده : مامان شیدا
1,712 بازدید
اشتراک گذاری

نصایح مادرانه

مادر مى گفت روزى اين سخن با دخترى                                                                                                                                                     اى كه در كاشانه ام همچون فروزان اخترى


من تو را چون جان شيرين دوست دارم دخترم            تو بنزد مادرت ارزنده تر از گوهرى


سالها اى نازنين چون باغبان پروردمت          اى بسا شبها شدم از خواب و آسايش برى


خواهم اكنون پندها آويزه گوشت كنم                پند مام خويش را جانا به خوارى ننگرى


دخترم نيكى و پاكى را شعار خويش ساز                  نيكى و پاكى بود آئين هر پيغمبرى


از بد و نيك آنچه مى كارى همان را بدروى         اين سخن ها را نپندارى عزيم سرسرى


تا توانى قدر ساعات و دقايق را بدان              كسب دانش كن كه نبود به ز دانش زيورى


چونكه دانشور شدى بايد كه باشى پارسا       پارسائى واجب است از بهر هر دانشورى


از هوسها دور باش و از خدا غافل مباش              زانكه نبود جز خدا اندر دو گيتى ياورى


از تو مى خواهم كه مورى را نيازارى ز خود       ور خطا ديدى ز ياران از خطاشان بگذرى


با همه اهل جهان مهر و محبت پيشه كن       آنچه نپسندى به خود مپسند آن بر ديگرى


عفت و پرهيزكارى را ز قرآن يادگير                    سوى نيكى ها نباشد به ز قرآن رهبرى


دخترم با اين سخنها من ترا آموختم                      راه و رسم زندگى آئين كودك پرورى


         تا تو هم روزى بياموزى به فرزندان خويش         
شيوه يزدان پرستى عشق و مهر مادرى

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (22)

مامی کوروش
26 تیر 92 12:12
شیدا جون خیلی به دلم نشست این عاشقانه


ممنون گلم . وقتی خوندمش خودم هم خیلی خوشم آمد پیش خودم گفتم بد نیست هر چند پست یک بار یه مطلب پند آموز برای الی بزارم تا وقتی بزرگ شد بتونه از اونهااستفاده کنه
خاله فهیمه
26 تیر 92 17:51
چقدر قشنگ بود خواهری ....


موافقم خواهر جونم ♥♥♥
محبوبه مامان الینا
27 تیر 92 8:30
شیدا جون ممنون بسیاااااااااااااااار زیبا و دلنشین بود عزیزم


شما لطف دارید گلم
مامان عبدالرحمن واویس
28 تیر 92 23:51
سلام عزیزم دوردوم ختم وبلاگی فرداشروع میشه وتا 19ماه مبارک وقت دارین تمومش کنید
وروز20ماه مبارک ختم گرفته میشه
لطفا بعدازخوندن جزبلافاصله خبرشوبهم بدین
منتظرتونم
عزیزم جز26 به نامتون ثبت شد


باشه حتما ممنونم
فاطمه مامان الينا گلينا
29 تیر 92 9:45
بسيار عالي بود عزيزم


متشکرم دوست خوبم

آیسان مامان ماهان
29 تیر 92 12:55
الینا جونم این نصیحت ها رو با جان و دل گوش کن خاله جون که مامانی خانوم با جان و دل نوشتن


الینا:چشم خاله آیسان جونم هزار تا برای شما
آیسان مامان ماهان
29 تیر 92 12:56
شیدا جونممثل همیشه عالی و زیبا بود...


ممنونم گلم

مامان عبدالرحمن واویس
31 تیر 92 12:17
سلام عزیزم دردوردوم یه جزاضافه اومدبه نامتون ثبتش کردم ودورسوم هم بایدجز13روبخونید


مرسی امیدوارم خداوند هر حاجتی دارید برآورده کنه .
آیسان مامان ماهان
31 تیر 92 13:30
اه اه اه آجی شیدا جونم من دیروز برا این پست ارزشمندتون کام گذاشتم پ نظرات من کو


شرمنده آیسان جونم نرسیدم بیام نظرات رو تایید کنم ممنونم که همیشه به ما لطف دارید
آیسان مامان ماهان
31 تیر 92 13:31
خدای عاشقای نگهدار مادر و دخمل مهربون


و همچنین نگهدار دوست خوب و با معرفت خودم این برای مامان آیسان وماهان عزیز و مهربون خودم
مامانی درسا
1 مرداد 92 2:18
عزیزم خیلی خیلی زیبا بود شیدا جون


ممنون مامانی مهربون
آیسان مامان ماهان
2 مرداد 92 11:26
سلام عزیزم،،ولادت حضرت امام حسن مجتبی بر شما و خانواده محترم مبارک،،در روز قیامت از شفاعت ایشان بینصیب نمانیم انشالله


سلام دوست خوبم این روز خجسته بر شما نیز مبارک باد .ان شالله
هیراد و عمه لیلاش
4 مرداد 92 19:30
عزیزم چه زیبا بود این نصیحتهای مادرانه
آرزوی سلامتی و خوشبختی برای شما و الینا جونم دارم


ممنونم لیلا جون برای هیراد عزیزم
مریم (مامان ثناجون)
10 مرداد 92 14:10
بسیار زیبا بود
با قبولی طاعات و عبادات شما و ارزوی بهترین ها برای شما
الینا جون را ببوس


نماز روزه شما هم قبول . برای ثنا جونم ومامان مهربونش
محبوبه مامان الینا
13 مرداد 92 10:34



پرتو
14 مرداد 92 10:56
سلام عزیزم خیلی زیبا بود راستی مامان خانوم تنبل زود به زود اپ کن ما منتظریم ها

الینای عزیزم و ببوسسسسسسسسسس


مرسی پرتو جونم راست میگی نمیدونم چرا انقدر تنبل شدم اما چشم راستی نی نب ما چطوره

زهرآ
17 مرداد 92 9:31
دوست خوبمـ!
اينُ حتمآ تو وبلآگت بزار و براي پيدا شدن"محمدطه"٩ماهـه،دعـآ كن،
http://www.92329.blogfa.com/
اجـرتـ بـآ امـآم حسينـ


حتماامیدوارم به حق اسمش زودتر خبر سلامتی و پیدا شدنش را بشنویم
آیسان مامان ماهان
17 مرداد 92 10:31
کم کم غروب ماه خدا دیده می شود



صد حیف ازین بساط که برچیده می شود



در این بهار رحمت و غفران و مغفرت



خوشبخت آنکسی ست که بخشیده می شود



پیشاپیش عید تان مبارک،،التماس دعا



ممنونم دوست خوبم بهترین ها را برایتان آرزومندم
ماهان عزیزم را میبوسم

مامانی درسا
17 مرداد 92 16:40
صدای پای عید می آید و دل مومن بر سر دو راهی آمدن عید رمضان و رفتن ماه رمضان بلا تکلیف است.. از آمدن آن یک دل شاد باشد یا از رفتن این یک محزون؟ عید فطر پاک ترین و عیدترین عیدهاست چرا که پاداش یک ماه عبادت و شست و شوی جان در نهر پاک رمضان است.
پیشاپیش عیدتون مبارک


ممنونم عزیز دلم عید بر شما نیز مبارک درسای گلم را ببوسید لطفا
هیراد و عمه لیلاش
18 مرداد 92 14:51
بگذشت مه روزه ، عید آمد و عید آمد

بگذشت شب هجران، معشوق پدید آمد

آن صبح چو صادق شد، عذرای تو وامق شد

معشوق توعاشق شد، شیخ تو مرید آمد

عید سعید فطر بر شما مبارک


ممنونم گلم بر شما نیز مبارک باشه
م.م.راد
20 مرداد 92 8:47
سلام
چی بگم والا
قشنگ بود


سلام برادر خوبم ممنون که به ما سر زدید برای پدر بزرگوارتان رحمت و برای شما موفقیت بیش از پیش در زندگی را از در گاه خداوند خواهانم
مامان آروین
20 مرداد 92 13:49
عید آمد و عید آمد با نقل و نوید آمد
رمضان مبارک رفت این فطر سعید آمد
دنیا شده یکسر گل هرگوشه پرازبلبل
هر خاک شده بستان چون نور امیدآمد
این عید فرخنده را به همگی شما عاشقان ودلدادگان صیام تبریک و تهنیت عرض می نمایم . . .


دوست عزیزم عید بر شما نیز مبارک باشه هزار تا برای آروین عزیزم